Ik krijg een melding dat het SSL-certificaat verlopen of onveilig is, wat nu?

Soms krijg je van het mailprogramma op je telefoon, tablet of PC een melding dat een beveiligingscertificaat verlopen of ongeldig is. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar meestal heeft dit te maken met de accountinstellingen in het mailprogramma dat je gebruikt. Hiermee zorg je ervoor dat jouw mailclient correct verbinding kan maken met onze servers.

Om jouw mailbox goed in te stellen in mailprogramma’s als Outlook of Windows Mail heb je een aantal gegevens nodig. Dit zijn je e-mailadres, wachtwoord en naam van de hostingserver voor inkomende en uitgaande mail. De naam van de hostingserver is nodig zodat het mailprogramma weet op welke server jouw mailbox te vinden is en via welke weg het programma kan ontvangen en versturen.

Heb je bijvoorbeeld een e-mailadres van KPN? Dan kan het zijn dat bij dit e-mailadres de inkomende en uitgaande servernaam mail.knp.nl is.

Als je je eigen domeinnaam hebt komt het vaak voor dat het mailprogramma voorstelt om smtp.jouwdomein.nl, pop.jouwdomein.nl of mail.jouwdomein.nl  als servernaam te gebruiken in de accountinstellingen voor inkomende en uitgaande mail.

Als je mailhosting bij MoveNext hebt is het belangrijk dat je dit aanpast naar de juiste servernaam:

Deze server naam ziet er als volgt uit: webXX.movenext.nl

Op de plaats van de twee X’en staan cijfers. Hier vind je wat jouw servernaam is.
Zodra je deze aanpassing gedaan hebt, start dan je mailprogramma opnieuw op. Meestal is de melding daarmee opgelost! Blijft de melding bestaan? Neem dan contact met ons op!