1C Inloggen webmail foutmelding

Als je een foutmelding krijgt bij het inloggen op de webmail kan dat verschillende redenen hebben.
De meest voor de hand liggende reden is een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord: je krijgt dan de melding 'aanmelden mislukt'. In dat geval kun je het beste op zoek gaan naar de juiste gebruikersnaam (het volledige emailadres) en wachtwoord.


Voor het instellen van uw mailprogramma heeft u nodig:
- servernaam (bijvoorbeeld web14.movenext.nl)
- account (meestal je mailadres, kan dat ook beginnen met pop01234@ voor oudere mailaccounts
- het wachtwoord dat bij dit mailadres hoort (andere wachtwoorden bijv. van mijn.movenext.nl werken niet)
- instellingen van SSL, IMAP en poortnummers.
Hieronder lees je hoe je dit kunt achterhalen:

1. De mailserver vindt je op mijn.movenext.nl. Log in, ga naar “Mijn websites". Kies de juiste website en dan zie je rechts de server, bv. web14.movenext.nl

2. en 3. naam van je account/mailadres/username: vind je door bij de informatie van de website in mijn.movenext.nl op 'beheer mailadressen' te klikken. Dan krijg je de lijst met adressen. Letop; er zijn forward adressen (mail gaat door naar een ander adres) en er zijn mailboxen. Zoek de mailbox op, dan vind je username en kun je een (nieuw) password instellen.

4. instellingen van poorten, server, IMAP en SSL
In mailclients heet dit instellingen, geavanceerd, identiteitscontrole, details etc.
Instellingen voor verzenden:
- kies waar mogelijk IMAP (en niet POP)
- gebruik SSL (versleutelde verbinding)
- geef wachtwoord in
- poortnummer is 993 (alleen als je afwijkend voor POP kiest, dan is het poort 995)

Voor verzenden van email gebruik je de gegevens van je internetprovider: tele2, ziggo, vodafone, xs4all... ze verstrekken altijd informatie om via die verbinding mail te verzenden. Wil je verzenden via de server van MoveNext, gebruik dan dezelfde gegevens, behalve dat je voor smtp/verzenden poort 465 invult.